SV Dalfsen houdt het lang vol, maar capituleert laat in de slotfase

Voor Dalfsen stond afgelopen zaterdag de lastige uitwedstrijd tegen koploper WHC op het programma. Ondanks de vele regen en de harde wind ging het duel gewoon door en werd er normaal gespeeld op het hoofdveld.

Dalfsen parkeerde de bus voor het doel van goalie Mark Knol en deed dit buitengewoon verdienstelijk. WHC had het meeste balbezit, creëerde de meeste kansen maar wist niet te scoren. De beginstand was tevens de ruststand en dit gaf de Dalfsenaren moed en energie.

Ook de tweede helft werd er fel verdedigd en zelfs na 80 minuten was de stand nog steeds 0-0. Even leek een sensatie in de lucht te hangen, maar uiteindelijk wist WHC enigszins gelukkig te scoren. Een voorzet werd door iedereen gemist maar uiteindelijk wist Jelle Post met een uiterste krachtinspanning de bal te schampen en te scoren. Even later een penalty voor WHC na een lichte overtreding in de zestien van doelman Knol, 2-0. Ook Dalfsen kreeg een penalty, maar Sam van den Anker wist dit cadeautje niet uit te pakken. Uiteindelijk werd het nog 3-0 door een doelpunt van Jurian van de Brink en bleven de punten in Wezep.

Volgende week zaterdag speelt Dalfsen een thuiswedstrijd tegen DZC’68 uit Doetinchem, aanvang 14.30 uur.

Samenvatting: