Vrienden van SV Dalfsen verrassen met bijzondere spreker

De jaarlijkse ledenvergadering van de vrienden van SV Dalfsen werd afgelopen donderdag in de kantine van SV Dalfsen gehouden. Na afloop van de ultrakorte vergadering betrad voormalig bokser en bondscoach Hennie van Bemmel de ring voor een bloemlezing van zijn rijke carrière.

Hennie nam de aanwezigen mee in zijn smeuïge verhalen rondom NK’s, WK’s en zelfs meerdere Olympische Spelen. Zijn beste resultaat als bondscoach was een zilveren medaille van Orhan Delibas tijdens de spelen van Barcelona. Hennie kreeg de lachers op zijn hand met zijn verhalen rondom de wedstrijden en toernooien. Ook boksers zijn gewone mensen die verliefd, dronken of verdwaald kunnen raken.

Aan het eind van de avond kwamen ook nog enkele anekdotes aan bod uit zijn tijd als keurmeester bij de NVWA. Jos Ramaker en Hennie waren collega’s en ook hier werden bijzondere avonturen beleefd. Na een daverend applaus volgde een goed gevulde borreltafel en werd onder het genot van een drankje nog even nagepraat.