SV Dalfsen krijgt oorwassing van koploper WHC

Onder prima belangstelling werd zaterdagmiddag de wedstrijd SV Dalfsen – WHC gespeeld, oftewel de nummer laatst tegen de nummer één in de eerste klasse H. Terwijl de maartse buien de spelers en het publiek geselden was het WHC dat maar met één doel naar Dalfsen was gekomen, winnen!

De ploeg uit Wezep zette Dalfsen vanaf het begin onder druk en al snel volgden de eerste kansen voor de bezoekers. Dalfser doelman Iwan Haarman wist de eerste drie pogingen van WHC met knap keeperswerk onschadelijk te maken maar moest capituleren toen een corner van dichtbij via onderkant lat werd binnen gewerkt. Het tweede doelpunt van WHC kwam ook voort uit een corner waarbij Jochem Oude Booijink vrij kon binnen koppen. Er werd gerust met een achterstand van 0-2. Na rust ging het hard, terwijl de helft van de supporters nog aan de koffie zaten werd het 0-3 en even later lagen de 0-4, 0-5 en 0-6 er ook al in, waarbij de laatste een mooie stift was van Sargon Gouriye. Uiteindelijk werd het nog 0-8 mede dankzij een penalty voor het onderuit halen van een doorgebroken speler.

Na de wedstrijd werd ras supporter Evert Bottema namens de selectie en staf gefeliciteerd met zijn 90e verjaardag en ontving hij uit handen van Stefan Jansen of Lorkeers een leuke attentie.

Volgende week is Dalfsen vrij, op zaterdag 4 mei speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen DZC’68 uit Doetinchem.

(Fotograaf: Kristian Giesen)