Voormalig SV Dalfsen-speelster Danique Noordman tekent bij Ajax

Danique Noordman verruilt PEC Zwolle voor Ajax. De aanvallende middenveldster, die in 2021 op 17-jarige leeftijd een driejarige verbintenis tekende in Zwolle, wordt getransfereerd naar Ajax.

Op het voetbalveld in Vilsteren zette Danique de eerste stappen, waarna ze op 9-jarige leeftijd de overstap maakte naar SV Dalfsen. Hier viel haar talent tussen de jongens al snel op. Niet alleen PEC Zwolle zag de kwaliteiten van Noordman, ook de KNVB kreeg de balvaardige speelster op de radar. Noordman doorliep alle nationale jeugdelftallen. Haar debuut in het eerste elftal van PEC Zwolle Vrouwen kon dan ook niet op zich laten wachten. De inmiddels 19-jarige Noordman kwam in drie seizoenen tot maar liefst 60 optredens. Slechts driemaal begon ze niet vanaf de aftrap. In die periode kwam de speelster tot acht doelpunten.

“Voor Danique is dit een prachtige beloning voor haar harde werken de afgelopen jaren”, zegt PEC Zwolle-manager Mariska Kogelman, op de website van de Zwollenaren. “Ze heeft zich eerst bij amateurverenigingen en later bij ons in de O14 en O16, heel sterk ontwikkeld. Het is niet voor niets dat we Danique destijds voor langere tijd hebben vastgelegd. Nu maakt zij een mooie transfer en houden wij daar een prachtige transfersom aan over. Het geeft maar weer eens aan dat er ook in het vrouwenvoetbal steeds vaker transfers worden gemaakt en daar ook steeds serieuzere bedragen voor worden betaald.”

Danique: “Ik ben allereerst PEC Zwolle heel erg dankbaar voor de kansen die mij geboden zijn. Na mijn overstap vanuit Dalfsen heb ik hier onder professionele begeleiding de stappen gezet waar ik als klein meisje al van droomde. Nu komt er een volgende droom uit met mijn transfer naar Ajax. Ik wil mijn trainers waar ik al die jaren mee heb gewerkt, teamgenoten en supporters bedanken en wens de club het allerbeste toe.”