Voorbeschouwing SV Dalfsen 1 – Asser Boys 1

Zondag staat de wedstrijd SV Dalfsen – Asser Boys op het programma, het is de laatste thuiswedstrijd van dit kalenderjaar voor het team van trainer Jacob Grooten. Vorige week werd na een matige start een puike pot voetbal op de mat in Emmeloord neergezet en werd terecht gewonnen van de plaatselijke SC. Het zou met name voor het thuispubliek mooi zijn als dit komende zondag ook weer het geval zal zijn.

De laatste weken worden regelmatige debutanten opgeroepen. Spelers als Pietersma, Woltmeijer en Dommerholt spelen ogenschijnlijk makkelijk mee in het team. Het is natuurlijk prettig voetballen in een team dat al lekker draait, maar het geeft ook aan dat deze jeugdige jongens talent hebben. Ook met het oog op de toekomst is het fijn om een goede jeugd achter de hand te hebben, want wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

Asser Boys is voor Dalfsen een onbekende tegenstander. De ploeg uit de Drentse hoofdstad staat momenteel op de elfde positie, net boven de gevarenzone. Tot nu toe werd drie keer gewonnen en twee keer gelijk gespeeld wat het puntentotaal op elf brengt.

De ballensponsor van deze wedstrijd zijn de Vrienden van Dalfsen. Afgelopen week werd maar liefst 870 euro binnen gehaald met de Rabobank Coöperatieweken. Van je vrienden moet je het hebben en dat geldt ook voor SV Dalfsen.