Kampioenenbal bij FC Dalfsen

Het regende deze week kampioenen bij FC Dalfsen, de gezamenlijke jeugdafdeling van SV Dalfsen en ASC’62. De volgende teams konden de titel vieren: JO15-1, JO13-1, JO12-3, JO10-1, JO9-1 en JO8-3. Daarnaast hebben JO17-3 en JO15-4 nog een grote kans op het kampioenschap. SV Dalfsen feliciteert de jeugdafdeling en de teams met deze knappe prestaties!

Van JO13-1 ontvingen we het volgende verslag:

FC Dalfsen JO13-1 Kampioen in Eerste klasse
Het team JO13-1 van FC Dalfsen is door niet te spelen, afgelopen maandag kampioen geworden in de Eerste Klasse.  Doordat de nummer 2, Wijhe JO13-1, gelijkspeelde bij JCO JO13-1, is FC Dalfsen JO13-1 met nog 1 wedstrijd te spelen en 4 punten voorsprong, niet meer in te halen. Vandaag werd de najaarscompetitie in stijl afgesloten met een overwinning op Hulzense Boys. In Hulsen werd met 5-1 gewonnen.

Het team is overtuigend kampioen geworden met een totaal aantal punten van 28 uit 11 wedstrijden. Alleen van SC Overwetering werd in de competitie verloren. Het doelsaldo (+25) is indrukwekkend met 40 doelpunten voor en 15 doelpunten tegen.

Het begin van de competitie liep nog wat stroef voor de JO13-1. Een aantal jongens speelden voor het eerst met elkaar en dat was terug te zien in het spel. Nadat onlangs koploper Wijhe in een thriller met 2-1 op karakter werd verslagen, werd de achtervolging ingezet. Met fantastische overwinningen op SJO JCO, Heino en de Zweef werd de slotfase van de competitie nog heel spannend. Doordat SC Overwetering de druk niet meer aankon en punten verspeelde, is FC Dalfsen JO13-1 uiteindelijk kampioen geworden in de Eerste Klasse.

Hiermee heeft het team zich geplaatst voor de promotiepoule in het voorjaar. Hier wordt samen met de nrs 1 t/m 3 en de 6 beste nrs 4 van de andere 1ste klasse poules gestreden voor een ticket naar de Hoofdklasse 2019/2020.
Een speciale dank gaat uit naar de trainers Marcel Bijlenga en Onno Tammeling die het team de afgelopen maanden getraind hebben.

Leiders JO13-1
Eefke Bosch en Michel Lucas