Unieke nieuwjaarsreceptie massaal bezocht

De nieuwjaarsreceptie van SV Dalfsen is zondag bijzonder goed bezocht. In een stampvolle kantine presenteerde de jubileumcommissie het unieke logo, het programma voor het gehele jaar en het 64 pagina’s dikke jubileummagazine. Alles staat bij Sportvereniging Dalfsen dit jaar in het teken van het 75-jarig bestaan.

De dag begon sportief, met het traditionele rommeltoernooi. Bij het volstromen van de kantine startte vervolgens het binnenprogramma. De topverkopers van de Grote Clubactie werden in het zonnetje gezet, van wie Chiel Haarman de meeste loten verkocht. Hij mag zich een jaar lang topverkoper van SV Dalfsen noemen.

Toen de kantine zo’n beetje tot de nok toe gevuld was, nam interim-voorzitter Dirk Mosterman het woord. In zijn toespraak blikte hij terug op 2016, waarbij met name de goede prestaties van het eerste elftal opvielen. De ploeg won de laatste negen wedstrijden voor de winterstop en staat bovenaan in de Vierde klasse H. Ook het tweede elftal presteert prima en de jeugdteams sleepten een groot aantal kampioenschappen in de wacht.

Kentekenplaat
De kerstbomenverkopers werden in het zonnetje gezet, waarbij opviel dat Bennie Offenberg een kentekenplaat cadeau kreeg. Bij het vervoeren van kerstbomen reed hij met een aanhanger zonder kenteken, wat hem jammerlijk genoeg op een boete kwam te staan. Dat is komend jaar dus niet meer nodig, Bennie heeft een exemplaar gekregen van SV Dalfsen.

De interim-voorzitter blikte tevens vooruit op het jaar 2017, waarin ontzettend veel op het programma staat. De bedoeling is om Sportpark Gerner uit te breiden met zowel een beachveld als een tribune en een verdere samenwerking met ASC’62 wordt uiterst serieus onderzocht. Tussendoor staan er volop activiteiten op het programma in het kader van het 75-jarig jubileum.

Hoogtepunten
Namens de jubileumcommissie onthulden Monique van der Vegt en Ellen Rietman het jubileumprogamma voor het gehele jaar. Hoogtepunten zijn de activiteiten rondom de oprichtingsdatum, met een groot feest op zaterdag 2 september, en de wedstrijd SV Dalfsen – PEC Zwolle, die gepland staat op zaterdag 8 juli. Tijdens het hele jaar zal SV Dalfsen gebruik maken van het jubileumlogo, dat zondag tevens onthuld werd.

Als afsluiter van het officiële programma verschenen Tom Wildvank en Steve Oosterkamp op het podium. De twee Dalfsenaren werkten het afgelopen jaar aan het jubileummagazine SV Dalfsen 75 jaar. Het boekwerk is een ode aan de clubhistorie, maar het laat tevens zien hoe de club er op dit moment voorstaat. Namens de gemeente Dalfsen nam wethouder Maurits von Martels het eerste exemplaar in ontvangst.

SV Dalfsen is klaar voor een onvergetelijk jubileumjaar!