Jacob Grooten start cursus en stage bij HHC Hardenberg

Hoofdtrainer Jacob Grooten gaat vanaf volgende week stage lopen bij het eerste elftal van HHC Hardenberg. Deze stage is onderdeel van de opleiding UEFA A / Trainer-Coach I. Jacob gaat dit combineren met hoofdtrainerschap van SV Dalfsen.

HHC Hardenberg is actief in de Tweede Divisie, het derde niveau van Nederland. Op het moment dat het seizoen 2019/2020 abrupt werd afgebroken, stond de ploeg op een knappe tweede plaats.

Jacob gaat bij HHC aan de slag als een van de assistenten van de nieuwe hoofdtrainer, Bert van Hunenstijn. Twee avonden per week staat Jacob er op het trainingsveld en ook de thuiswedstrijden zal hij volgen. Maandag 8 juni begint hij op Sportpark de Boshoek in Hardenberg.

Jacob: “Op zaterdag analyseer ik de wedstrijden en tijdens de trainingen gaan we daar iets mee doen. Samen met de videobeelden maken we de trainingen. Ook zal ik trainingsopdrachten vanuit de KNVB moeten doen. Al met al een druk jaar… Ik hoop in mei 2021 mijn diploma te hebben.”

Het diploma UEFA A is nodig om als hoofdtrainer actief te zijn in de 1e klasse, het niveau waarop SV Dalfsen ook komend seizoen acteert. Afgelopen seizoen maakte Jacob gebruik van de dispensatieregeling, waardoor hij gewoon op de bank mocht zitten bij Dalfsen 1. Nadat Jacob het diploma gehaald heeft, mag hij als hoofdtrainer aan de slag op alle amateurniveaus en als assistent-trainer in het betaald voetbal.

SV Dalfsen wenst Jacob veel succes met de opleiding en bijbehorende stage bij HHC!