SVD’ers halen ruim 11.000 euro op voor Ronald McDonald Kinderfonds

Veel leden van SV Dalfsen zitten niet stil tijdens de zomerstop en dat geldt zeker ook voor Hugo Endeman en Alex Habers uit Dalfsen 3. Samen met onder meer voormalig SVD’ers Leo Pessink en Eric Habers halen ze als Team XYCL geld op voor het Ronald McDonald Kinderfonds. De teller staat inmiddels op ruim 11.000 euro.

XYCL is het fietskledingmerk van Hugo en Eric. Samen met een stel vrienden hebben ze begin dit jaar besloten om voor het goede doel een lange tocht te gaan fietsen: de Homeride. De opbrengst komt ten goede aan de Ronald McDonald huizen. XYCL fietst voor het huis in Zwolle. Dit jaar start de Homeride in het PEC Zwolle-stadion en is de finish op het Rodetorenplein in Zwolle.

De bedoeling is om ruim 500 kilometer binnen 24 uur te fietsen. Dit mag in estafettevorm, maar vooralsnog zijn de mannen van plan om de hele afstand gezamenlijk te fietsen. Teamcaptain is Bert van Bruchem uit Dalfsen en hij heeft al vaker de Homeride gefietst. Mede door de start- en finishplaats werd hij weer getriggerd om mee te doen. “Voorheen moesten we bijvoorbeeld van Groningen naar Maastricht en had je logistiek ook nog van alles te regelen, stond je na 24 uur op tweeënhalf uur rijden van huis. Voor ons is Zwolle dus een thuiswedstrijd.”

Sterk peloton
Het team van XYCL bestaat uit vijf mannen uit Dalfsen: Alex en Eric Habers, Leo Pessink, Hugo Endeman en Bert van Bruchem. Freddy Wennemars (ook eigenlijk een Dalfsenaar), Ronald Mulder (Olympisch medaillewinnaar 500m schaatsen) en Jeroen van Vilsteren zijn de Zwollenaren in dit team. Frank Gort uit Dedemsvaart is de negende renner van het sterke peloton.

De begeleiding is uiteraard ook van belang, zij moeten een nacht wakker blijven om dit team te ondersteunen. Anniek en Paul van Vilsteren gaan samen met Dalfsenaren Barry Stabij en Jasper Broekman het team verzorgen.

Route
De start is op zaterdag 24 juni om 13.00 uur en de verwachting is om zondag 25 juni rond 12.00 uur weer in Zwolle terug te zijn. De route heeft enkele stopplaatsen: Zwolle, Enschede, Arnhem, Capelle a/d IJssel, Utrecht, Amersfoort, Zwolle. Deze week staat nog in het teken om het eindbedrag te verhogen, wil je het team steunen, dan kan dat hier. Wil je de prestaties van het team komend weekend volgen? Volg ze dan op Instagram.