SV Dalfsen wint in extremis van GAVC

De wedstrijd GAVC – Dalfsen begon zondagmiddag een kwartier te laat, omdat de bus wat opstartproblemen kende. Toen iedereen uiteindelijk op het veld stond nam Dalfsen vanaf het beginsignaal gelijk het initiatief.

Mede door een uitstekende Grouwster keeper kwam Dalfsen moeilijk tot scoren. Kansen waren er genoeg en ook de paal en de lat werden geraakt, maar gerust werd er met 0-0.

In de tweede helft hield Dalfsen het initiatief en weer kregen de roodgelen diverse kansen, maar scoren zat er niet in. De tijd begon behoorlijk te dringen toen Niek van Ringen binnen de zestienmeter onreglementair werd gevloerd, strafschop. Jeroen Kamphuis verzilverde dit buitenkansje in de 89e minuut en hierna werd de wedstrijd solide uitgespeeld. Dalfsen blijft met deze overwinning de koplopers in zicht houden vanaf een keurige vijfde plek.

De terugweg verliep overigens volgens planning, waardoor iedereen op tijd was voor de stamppotmaaltijd bij De Barones in Dalfsen. Het feest was helemaal compleet toen sponsor Morrenhof Jansen spontaan een drankje indeed voor de gehele selectie! Volgende week speelt Dalfsen op Sportpark Gerner tegen VKW uit Westerbork, aanvang 14.00 uur.