SV Dalfsen sterkste in burentwist

Dinsdagavond speelden SV Dalfsen en ASC’62 een midweekse oefenwedstrijd op Sportpark Gerner. Beide ploegen hebben twee weken verlof en dus was er behoefte aan een onderling treffen.

Onder leiding van Erik Busscher werd de wedstrijd onder prima LED verlichting om exact 20.00 uur afgetrapt. ASC’62 zette gelijk volop druk maar Dalfsen wist hier redelijk makkelijk onder uit te voetballen. Na een snelle actie van Vince van den Anker werd door de ASC verdediging aan de noodrem getrokken en dit resulteerde in de 5e minuut in een penalty. Vince nam zijn verantwoordelijkheid en schoot de bal via de keeper in het doel. Er volgde veel strijd maar over het algemeen werd er door beide teams matig gevoetbald.

Ook na de rust werd er slordig gespeeld zonder dat er echte kansen gecreëerd werden. Diverse spelers moesten het veld geblesseerd verlaten, waardoor er volop gewisseld werd. De tweede goal voor Dalfsen viel laat in de tweede helft toen Dann Kottink een afgeslagen voorzet droog binnen werkte. Even later moest ASC met tien man verder omdat Wouter de Boer zijn tweede gele kaart in ontvangst mocht nemen voor commentaar op de leiding. Dalfsen wist dit overwicht niet in doelpunten uit te drukken waardoor de wedstrijd werd afgesloten met een 2-0 eindstand.