SV Dalfsen speelt uitwedstrijd tegen RKZVC in Zieuwent

De buschauffeur zal aanstaande zondag de navigatie moeten instellen, want Zieuwent is een niet alledaagse bestemming.

Zieuwent ligt in de gemeente Oost Gelre in de Achterhoek en kent nog geen 2.000 inwoners. De afstand van Dalfsen naar Sportpark De Greune Weide bedraagt ruim 75 kilometer en door de matige verbinding gaat de selectie hier ruim 1 uur en een kwartier over doen.

Het is overigens bijzonder dat zo’n kleine gemeenschap als Zieuwent in de eerste klasse speelt. Sterker nog, Zieuwent is vorig jaar gedegradeerd uit de vierde divisie. Ook dit jaar gaat het bij de Achterhoekers nog niet geweldig, met 9 punten uit 12 wedstrijden staat het team in de gevarenzone. Dit geldt overigens ook voor Dalfsen, waardoor dit nog wel eens een interessant duel kan gaan worden.

De thuiswedstrijd van Dalfsen tegen RKZVC eindigde vorig jaar in een 1-1 stand, waarbij invaller Sjoerd Klarenbeek in de laatste minuut de gelijkmaker wist te scoren. Sjoerd is er zondag niet bij dus zullen de mannen van trainer Marcel Smid het dit keer zelf moeten doen. De wedstrijd begint om 14.00 uur.