SV Dalfsen speelt gelijk tegen koploper SWZ Boso Sneek

Ondanks het slechte stormachtige weer werd de wedstrijd SV Dalfsen – SWZ Boso Sneek gewoon op het hoofdveld van Sportpark Gerner gespeeld.

Veel toeschouwers waren in verband met de handbalfinale te laat om de eerste goal van Dalfsen te zien, binnen een minuut kopte Daan van der Vegt namelijk al raak. En terwijl het publiek toestroomde pakte Sneek het initiatief en voorkwam dat Dalfsen kon voetballen. De strijd werd voornamelijk op het middenveld gevoerd en kansen waren er nauwelijks voor beide partijen. Net toen iedereen dacht te gaan rusten werd een vrije trap van Sneek eenvoudig binnen getikt,  1-1 ruststand.

Ook de tweede helft bleef het stevig waaien en af en toe volgde een pittige bui. Dit maakte het voetballen niet eenvoudiger en er ontpopte zich een strijd tussen beide tegenstanders, maar ook tegen de elementen. Echt gevaarlijk werd Dalfsen niet meer en Sneek kwam niet verder dan wat afstandsschoten op het doel van Mark Knol. Toen de wedstrijd al lang en breed gespeeld was maakte Niek van Ringen nog onbewust hands binnen de zestienmeter, dat gelukkig voor Dalfsen niet bestraft werd. Sneek wond zich hier zo over op dat één van de reservespelers nog een rode kaart kreeg. Met het gelijkspel stijgt Dalfsen weer een plekje op de ranglijst en staat nu vijfde in de eerste klasse F.

Dit kalenderjaar wordt er niet meer gevoetbald door SV Dalfsen, zondag 26 januari staat de uitwedstrijd tegen GAVC uit Grou op het programma.