SV Dalfsen onmachtig tegen VV Emmen

Dalfsen kende een moeizame middag tegen laagvlieger Emmen dat terecht met 3 punten huiswaarts keerde.

Dalfsen startte sterk en nam het initiatief dat gelijk tot de eerste twee kansen leidde. Een lichte overtreding op Vince van den Anker in de 16 meter werd hierbij helaas niet gehonoreerd door het goed leidende trio. Maar na een sterke start nam Emmen het initiatief over en wist met goed positiespel Dalfsen te overklassen. In de 30e minuut leidde dit tot een doelpunt voor Emmen en dit was gezien het wedstrijdbeeld geheel terecht. Dalfsen beperkte zich tot verdedigen en wist de schade tot de rust te beperken tot één doelpunt.

Na rust eenzelfde spelbeeld, Emmen speelde makkelijk onder de druk van Dalfsen uit en binnen het kwartier stond het 0-2 door een ongelukkige goal uit een vrije trap. Trainer Marcel Smid besloot te wisselen en bracht drie verse krachten in het veld. Hierdoor kantelde de wedstrijd en Dalfsen werd sterker. Echter verder dan een kopbal van Stefan Jansen of Lorkeers op de lat leidde dit niet. Ook Emmen wist nog een keer de lat te raken en uiteindelijk ging de wedstrijd als een nachtkaars uit.

Na afloop was er nog wel een boel gezelligheid in de kantine met een voetbalquiz en een live optreden. Volgende week speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen GVAV Rapiditas, aanvang wedstrijd 14.00 uur.

Foto’s: Kristian Giesen