SV Dalfsen na doelpuntrijke wedstrijd met lege handen naar huis

SV Dalfsen heeft zondagmiddag geen punten overgehouden aan het uitduel met Voorwaarts Twello. Op Sportpark De Laene kwam de ploeg nog wel op een 0-2 voorsprong, maar bij het laatste fluitsignaal gaf het scorebord uiteindelijk 4-2 aan.

Dalfsen begon scherp aan de wedstrijd en na acht minuten wist Daan van der Vegt al te scoren voor de rood-gelen. Een lekker begin voor het team van trainer Jacob Grooten, maar Voorwaarts Twello kwam gelijk met een reactie, een schot van dichtbij ging in de 18e minuut echter rakelings langs en Dalfsen behield haar voorsprong. Even later wist Mark Knol namens Dalfsen een schot van dichtbij onschadelijk te maken en ook een vrije trap van Voorwaarts leidde niet tot een doelpunt.

Waar Twello niet tot scoren kwam verdubbelde Dalfsen haar voorspong uit een corner, Jeroen Kamphuis schoot van dichtbij binnen, 0-2. Twello zette nog een keer aan en na een mooie aanval over de flanken was het dit keer wel raak, 1-2. Er werd gerust met een kleine voorsprong voor Dalfsen, maar het team was diverse keren goed weggekomen en dus gewaarschuwd voor de tweede helft.

De eerste goede kans na de rust was voor Dalfsen maar Kamphuis wist dit buitenkansje niet te verzilveren. Ook een schot van Yoren Dam ging niet binnen de palen, waardoor de voorsprong beperkt bleef tot één doelpunt. Twello bleef ook gevaarlijk en in de 71e minuut leidde dit tot een doelpunt met het hoofd, 2-2.

Even later een penalty voor Twello na een geconstateerde handsbal van Dalfsen en hier wisten de oranjehemden wel raad mee, 3-2. Heel Dalfsen dacht in de 86e minuut een handsbal van Twello te zien, maar de scheidsrechter besloot niet te fluiten en enkele seconden later legde de scheidsrechter de bal wel op de stip voor Twello: 4-2 is het resultaat. Dalfsen vertrekt uiteindelijk zonder punten uit Twello en speelt volgende week thuis tegen FC Winterswijk, aanvang 14.00 uur.