SV Dalfsen keert zonder punten terug uit Arnhem

Dalfsen speelde afgelopen zondag een uitwedstrijd tegen de Midden Arnhemse Sport Vereniging (MASV) uit Arnhem. Op 6 februari 2022 werd dezelfde wedstrijd in Dalfsen gespeeld en toen was de eindstand 2-2. Dalfsen mocht hier toen tevreden mee zijn want de beste kansen waren destijds voor de Arnhemmers.

De wedstrijd op Sportpark Malburgen-West begon iets later dan gepland. Beide ploegen hielden elkaar aardig in evenwicht en dit resulteerde dan ook in een 0-0 ruststand. MASV, dat in de winterstop enkele versterkingen had gehaald, werd na de rust beter en gevaarlijker. Gelukkig stond vaste doelman Mark Knol weer op zijn plek en hij wist de schade aanvankelijk beperkt te houden. Dit lukte hem tot de 54e minuut toen MASV op een 1-0 voorsprong kwam.

Dalfsen probeerde hier wat tegenover te stellen maar de thuisclub verdedigde sterk. Diep in de tweede helft lukte het de Arnhemmers om nog een keer te scoren en in deze stand kwam geen verandering meer; 2-0. Toch was er na afloop enig chagrijn bij de Arnhemmers, want de tweede periodetitel ging niet naar MASV maar naar Rohda Raalte.

Dalfsen speelt tweede paasdag een uitwedstrijd tegen SC Bemmel, de wedstrijd op Sportpark Ressen start om 14.00 uur.