René Eijkelkamp aan de slag als assistent-trainer bij PSV

René Eijkelkamp, speler van de SV Dalfsen Veteranen, gaat per direct aan de slag als assistent-trainer van PSV. Bij de Eindhovenaren gaat hij interim-trainer Ernest Faber ondersteunen.

“René heeft al vaker in deze rol gefunctioneerd. Naast heel veel ervaring én kennis van zaken, heeft René ook het vermogen om te verbinden. Daarmee is hij van toegevoegde waarde voor ons”, zegt technisch manager John de Jong op de website van PSV.

René begint aan zijn derde klus als assistent-trainer bij PSV. Eerder was hij tussen 2004 en 2006 en tussen 2009 en 2012 in een ondersteunende rol betrokken bij de technische staf. Midden jaren negentig was Eijkelkamp als voetballer actief voor PSV.

“René kent de club en de cultuur, maar is ook een onafhankelijk denker”, zegt Ernest Faber over zijn nieuwe assistent. “Hij heeft enorm veel ervaring in de functie die hij nu bij ons gaat bekleden. René zal drie, vier dagen per week bij ons op het veld staan en ik blij dat we ook van zijn input gebruik kunnen maken.”