Oud-voorzitter en erelid Homme Siebenga overleden

Maandag bereikte ons het droevige bericht dat oud-voorzitter en erelid Homme Siebenga op 88-jarige leeftijd is overleden. Liefst vijftien jaar was Homme voorzitter van de omnivereniging SV Dalfsen, tussen 1975 en 1990 vervulde hij deze rol.

Homme Siebenga werd in 1933 geboren in het Friese Gersloot. Hij bleek een getalenteerd voetballer en doorliep de jeugd van SC Heerenveen, waar hij vijf jaar in de hoofdmacht zou spelen (1953-1958). Later verdedigde hij nog vier jaar de kleuren van PEC Zwolle (1958-1962). Hoe bijzonder was het dan ook dat hij 55 jaar later één van de VIP-gasten was bij de wedstrijd tussen SV Dalfsen en PEC Zwolle tijdens het 75-jarig jubileum van onze vereniging.

Na zijn actieve carrière zette Homme zich in als bestuurder. In zijn periode als voorzitter vierde SV Dalfsen onder meer het 40-jarig bestaan, dit was in 1982. In het jubileumboekje schreef Homme destijds het voorwoord. Voor zijn inzet voor de vereniging werd hij benoemd tot erelid.

We wensen de familie veel sterkte toe met dit grote verlies. Rust zacht, Homme.