SV Dalfsen krijgt geen loon naar werken

Onder zomerse omstandigheden werd zondagmiddag de wedstrijd SV Dalfsen – VV Jubbega gespeeld. Het was de eerste keer in de historie dat beide verenigingen tegenover elkaar stonden. Jubbega speelde met een mix van eigen spelers en buitenstaanders waaronder enkele ex profspelers zoals Henrico Drost (ex Heerenveen) en Xander Houtkoop (ex Go Ahead Eagles).

Na een aftastende fase van beide ploegen nam Jubbega meer initiatief en dit leidde al gauw tot enkele goede kansen. In de 11e minuut wist Jubbega zelfs te scoren maar het doelpunt werd wegens buitenspel afgekeurd. Even later volgde een vrije trap op zo’n 25 meter van het doel en doordat de bal door de Dalfser muur van richting werd veranderd viel deze pardoes achter Mark Knol in het doel: 0-1. Door het doelpunt ging Dalfsen wat verder van de goal verdedigen en nam het initiatief van Jubbega over. Kleine kansen volgden maar gescoord werd er niet door Dalfsen.

Na rust stroopte Dalfsen de mouwen verder op en verhoogde de druk op het Friese doel. Met name de gebroeders Van den Anker waren een plaag voor de Friese defensie en een doelpunt hing in de lucht. Dit doelpunt kwam er ook nadat Vince van den Anker over links demarreerde en de bal voorzette waaruit gescoord werd. De Friese vlagger appelleerde echter en gaf aan dat de bal over de achterlijn zou zijn geweest en de verder prima leidende scheidsrechter nam het advies klakkeloos over, doelpunt afgekeurd. Ondanks hevige protesten kwam de leidsman niet terug op zijn besluit en Dalfsen pakte de draad weer op. Hierbij nam het in de defensie behoorlijke risico’s maar Jubbega wist hier niet van de profiteren. Ondanks enkele kansen wist Dalfsen verder niet te scoren en gingen de punten met de bus mee naar Friesland. Volgende week speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen Emmen, aanvang 14.00 uur.