KNVB komt met richtlijn kantinebezoek

De KNVB heeft een richtlijn gepubliceerd met betrekking tot het bezoeken van sportkantines. De bond wil dat spelers, trainers, vrijwilligers en andere betrokkenen een bezoek aan de kantine zo kort mogelijk laten duren en daarna de accommodatie verlaten.

Sinds 13 november zijn er in Nederland nieuwe coronamaatregelen van kracht. Deze maatregelen hebben ook een grote impact op het voetbal. Zo zijn toeschouwers niet langer toegestaan op de accommodaties van amateurverenigingen en wordt iedereen verzocht de accommodatie na afloop van een training of wedstrijd zo spoedig te verlaten.

De sportkantines vallen onder de regelgeving voor de horeca. Voor horeca, zowel binnen als op buitenterrassen (eet- en drinkgelegenheden) is het coronatoegangsbewijs verplicht. Zowel in de sportkantine als op het terras geldt dat men gebruik maakt van een vaste zitplaats (placering). Om toegang te krijgen tot de kantine en het buitenterras is vanaf 18 jaar een coronatoegangsbewijs nodig.