Hake en Eijkelkamp vermaken sponsoren Dalfser voetbalclubs

De sfeervolle zaal van Auberge ’t Asje was donderdagavond tot aan de nok toe gevuld. Sponsoren van ASC’62, SV Nieuwleusen en SV Dalfsen vonden massaal de weg naar de gezamenlijk georganiseerde sponsoravond. Op het moment dat gastsprekers René Hake en René Eijkelkamp het podium betraden, hadden zo’n 125 genodigden een plekje uitgezocht. Vanuit Nieuwleusen bood een busreis alle sponsoren de mogelijkheid om de avond bij te wonen.

Te gast waren FC Twente-trainer René Hake en zesvoudig Oranje-international René Eijkelkamp. Onder leiding van presentator Tom Wildvank wisselden zij luchtige anekdotes af met voetbalinhoudelijke analyses. Zo gaf Eijkelkamp zijn visie op de huidige spelerssalarissen, maar kwam ook zijn struikelpartij over de middenlijn, in zijn tijd bij Go Ahead Eagles, ter sprake. Hake vertelde uitvoerig over de moeilijke tijd die hij meemaakte bij FC Twente en beschreef hoe het was om in de recente transferperiode samen te werken met Hakim Ziyech.

Na de pauze nam het publiek de rol van interviewer op zich. Uit de zaal kwam een behoorlijk aantal vragen, waaruit enkele levendige discussies ontstonden. De toekomst van het Nederlands elftal kwam aan bod, evenals de status van de Eredivisie. Volgens de gastsprekers komt het met Oranje wel weer goed, maar is onze nationale competitie de aansluiting met de top definitief kwijt. Ook de ego’s van voetballers kwamen ter sprake, met als conclusie dat we in Nederland een stuk ‘normaler’ zijn gebleven dan in andere landen. Eijkelkamp: “Toen ik bij Schalke aankwam in een Peugeot, zeiden ze dat ik maar snel een Mercedes of BMW moest kopen.”

Op het moment dat alle vragen gesteld waren sloot Dirk Mosterman namens de drie voetbalverenigingen de avond af. ASC’62, SV Nieuwleusen en SV Dalfsen kijken terug op een geslaagde activiteit en hopen alle sponsoren snel weer te begroeten. Langs de lijn bij een wedstrijd, of tijdens een van de volgende activiteiten van de vereniging.

sd

img_0520 img_0519