Eerste selectie blijft fit op tennisbaan

Nu de competities stil liggen en ook het trainen op de normale manier aan banden is gelegd, moeten voetbalteams creatief zijn om in beweging te kunnen blijven. De eerste selectie van SV Dalfsen deed dat en vertoefde zondagmiddag op de tennisbaan.

De mannen van trainer Jacob Grooten werkten een tennistoernooi af op de banen van Tennisvereniging DLTC Gerner en konden daarbij gebruik maken van de materialen van deze vereniging. Bij tennis is het goed mogelijk om, verdeeld over meerdere banen, afstand te houden. De sport is dan ook toegestaan binnen de huidige maatregelen van het kabinet.

Een speciaal woord van dank voor de medewerking van DLTC Gerner. De vereniging biedt momenteel tijdelijke lidmaatschappen aan. Je kunt drie maanden lid worden voor 50 euro of zes maanden voor 90 euro.

Hoe het seizoen verder zal verlopen voor Dalfsen 1 is nog onduidelijk. Voorlopig is voetballen in teamverband niet mogelijk. Wanneer en in welke vorm de competities weer opgestart kunnen worden, hoopt de KNVB half januari te beslissen. Daarbij zijn twee scenario’s mogelijk:

• De huidige competities opdelen in halve poules waarbij er alsnog een hele competitie wordt gespeeld
  • Het uitspelen van alleen de eerste competitiehelft

Bij het afbreken van de competitie in oktober stond SV Dalfsen op een keurige gedeelde vijfde plaats in de 1e klasse Oost.

Bekijk alle tennisfoto’s in ons album.