Een update van de Combi JO13

Dit jaar zijn we gestart met een combi team van ASC en SVD in de Dtjes (JO13). Ieder jaar is het een opgave om teams te maken. Het grootste probleem is de afname van het aantal kinderen (ieder jaar in Dalfsen één klas minder), en het stoppen van kinderen in de B en in de A. Vandaar ook al de combi A1 en A2. Dit jaar had SVD een probleem met de aantallen in de D. Te veel voor twee en te weinig voor drie teams. Dankzij de steeds betere samenwerking tussen beide verenigingen kwam er al snel een oplossing. Deze is gevonden in het samenvoegen van 7 eerstejaars D-spelers van beide verenigingen. Daarbij is gekeken naar kinderen van gelijkwaardig niveau. Tijdens het eerste verslag waren we geëindigd bij Hulzense boys. We zijn inmiddels 7 competitie wedstrijden onderweg en zijn nog steeds ongeslagen!!!

Tussenstand na zeven wedstrijden:
Te beginnen bij Combi ASC -SVD – De Zweef: Eindstand 3-3. Een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft waren wij heer en meester met dan ook een terechte 3-1 met de rust. Met een fantastische goal van Tijmen vanaf bijna de middenlijn. De tweede helft waren de rollen omgekeerd. De Zweef ging de fysieke strijd aan met de grote jongens. Hier wisten wij geen raad mee, met uiteindelijk een terechte 3-3.

De wedstrijd erna tegen Rohda Raalte was een ongelijke strijd. Deze wonnen we dan ook met 7-0. Daarna Lemelerveld uit. Van een 3-0 achterstand zijn we terug gekomen tot 3-3 en 4-3 achter uiteindelijk nog 4-4. De jongens hebben karakter getoond en laten zien ook steeds meer het fysieke spel mee te kunnen ondanks het feit dat ze eerste jaar D zijn. De wedstrijd thuis tegen Hellendoorn was de meest bijzondere wedstrijd tot nu toe. We werden helemaal weggespeeld, maar wonnen met 4-0. In de counter maakten we de doelpunten terwijl zij kans op kans misten. Soms moet je ook een beetje geluk hebben. De zevende wedstrijd was uit tegen Heino. In deze wedstrijd was het verschil te groot. Deze wonnen we dan ook met 9-1. Met als bijzonderheid dat de thuis scheidsrechter een jongetje van Heino een gele kaart gaf, tot grote verassing van iedereen.

Tussendoor hebben we ook nog een bekerwedstrijd gepeeld tegen SEH D2 (D1). Tussen haakjes D1. Helaas werden we verrast door enige onsportiviteit van de tegenstander. Ze kwamen met een mix van D2 en D1 aanzetten. Deze wedstrijd verloren we dan ook met 8-0. Maar tijdens deze wedstrijd moeten we ook naar ons zelf kijken. We hadden collectief de herfstvakantie nog in de benen en waren duidelijk nog in de vakantie stemming. Met nog vier wedstrijden te gaan staan we nu tweede. Alleen Wijhe staat nog twee punten boven ons. We krijgen nog wel een zwaar programma met eerst Haarle uit de nummer drie daarna Wijhe thuis de nummer één. Het kan dus nog alle kanten op. Maar ongeacht de uiteindelijke stand is het een fantastisch resultaat. Mooiste compliment dat we iedere week bijna krijgen is dat het een mooi voetballend team is. Technisch goed verzorgd, waarbij de tegenstander vaak denkt wel even van de eerstejaars te kunnen winnen.

Conclusie: Een pleidooi om kinderen zoveel mogelijk op eigen niveau te laten spelen. Hiermee bereik je dat alle kinderen plezier hebben en houden in het spelletje!

Namens Leiders Combi team
Combi team ASC-SVD jongens onder 13

jo13-combi

Achterste rij van links naar rechts: Storm van Hessem, Mark Ekkelenkamp, Jonah Grobbee, Thijmen Roosma, Jorn vd Vegt, Mark Rozemuller, Twan Hogenkamp
Voorste rij van links naar rechts: Niek Dijk, Stein vd Velde, Thomas Veldman, Lucas van Zuijdam, Jack Westendorp, Dinand Rozendaal en Sven de Rooy.