SV Dalfsen verliest van naaste concurrent RKVV Stevo

Onder prima omstandigheden werd zondagmiddag de wedstrijd SV Dalfsen – RKVV Stevo gespeeld. Het duel in de eerste klasse H ging ergens om, want beide ploegen staan in de onderste regionen. Dalfsen kende een bijna complete en fitte selectie en begon vol vertrouwen aan het duel.

Stevo nam vanaf het begin het initiatief en zette de defensie van Dalfsen vol onder druk. Dit leverde een aantal gevaarlijke corners op maar tot een doelpunt kwam het niet. Hierna kwam Dalfsen wat meer aan voetbal toe en creëerde het ook een aantal goede mogelijkheden. De rust werd doelpuntloos bereikt en dat was gezien het verloop van de wedstrijd terecht.

Na rust pakten beide ploegen de draad weer op en al snel volgden kansen aan beide zijden. In de 60e minuut leidde dit tot een doelpunt uit een corner van invaller Mick Velthuis namens Stevo, 0-1. Dalfsen kon hier weinig tegen inbrengen en even later werd het onderlinge verschil nog groter door dezelfde Mick Velthuis, 0-2. Dalfsen bracht een aantal verse krachten in en nam de nodige risico’s om de aansluitingstreffer te forceren, maar de doelman van Stevo hield zijn goal schoon en gescoord werd er niet meer. Volgende week zaterdag speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen SVZW uit Wierden, aanvang 14.45 uur.

Foto’s: Kristian Giesen