Dalfsen in slotfase voorbij Zuidwolde

SV Dalfsen had zondagmiddag op het winderige kunstgras van Zuidwolde de grootste moeite om te winnen. Zuidwolde bleek een stuk taaier dan verwacht en parkeerde de bus zorgvuldig voor haar eigen 16-meter.

Stug verdedigend hield Zuidwolde stand en wist af en toe met snelle counters kansen te creëren. Eén van deze kansen leidde zelfs toe een doelpunt, een schuiver in de verre hoek die onhoudbaar was voor doelman Knol.

Na rust pakte Dalfsen de draad op en liet zich niet ontmoedigen door de stand bij medekoploper Lemelerveld (0-2). Dalfsen creëerde kans na kans maar het duurde toch nog tot de 58e minuut voordat er gescoord werd. Uit een scrimmage wist Daan van der Vegt uiteindelijk het net te vinden.

Lang leek het erop dat de wedstrijd op een gelijkspel uit ging draaien maar invaller Bas Pietersma dacht hier anders over. Na een mooie passeeractie wist hij de doelman van Zuidwolde te passeren en hiermee de overwinning voor Dalfsen zeker te stellen. In blessuretijd kreeg Dalfsen zelfs nog de kans op de 1-3, maar dit zou teveel van het goede zijn geweest.

Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen Stadskanaal, een cruciale wedstrijd voor Dalfsen om mee te blijven doen voor het kampioenschap. De wedstrijd start om 14.00 uur op Sportpark Gerner.