Ard Busscher stopt als leider Dalfsen 1

Bij het eerste elftal stopt Ard Busscher na acht jaar als leider. In die jaren maakte hij vier promoties van dichtbij mee, waarvan drie behaald met een kampioenschap.

Ard begon zo rond 2003 als jeugdleider bij SV Dalfsen. Waar het startte bij de F-jes, eindigde het met drie seizoenen bij A1. In 2012 sloot hij aan bij de technische staf van het eerste elftal, dat destijds uitkwam in de Vijfde klasse.

“Hoogtepunten bij het eerste elftal waren natuurlijk de drie kampioenschappen en de feesten na afloop”, blikt Ard terug. “Ik heb elke wedstrijd genoten van het omgaan met de staf en de jongens van het eerste. Vooral de laatste vier jaar, met Jacob, Arjan, Wim en de rest van de staf.”

Ard: “In die periode hebben we als team, buiten het veld, ook dieptepunten meegemaakt. Maar hoe we er op die momenten ook voor elkaar waren, dat heeft heel veel indruk op mij gemaakt. Ik wil alle trainers, spelers en supporters bedanken voor de afgelopen jaren.”

Bij het eerste elftal zal Gert van Ringen de taken van Ard overnemen. Gert is zeker geen onbekende voor de vereniging. Ook hij heeft zich al vele jaren als jeugdleider ingezet en is bij zowel thuis- als uitwedstrijden van het eerste elftal een trouwe supporter.

Ard heeft aangegeven dat hij als stand-in beschikbaar is, wanneer Gert een keer niet kan. SV Dalfsen bedankt Ard voor zijn inzet en wenst Gert veel succes.