VIDEO | SV Dalfsen neemt afscheid van stoppende spelers en stafleden

SV Dalfsen heeft maandagmiddag afscheid genomen van de spelers en stafleden die stoppen bij het eerste elftal. Na afloop van de wedstrijd tegen De Bataven werden ze in het zonnetje gezet bij de kantine.

Tegen De Bataven kwamen vier spelers voor het laatst in actie voor Dalfsen 1. Koen Sloot (32) stopt na vijftien jaar bij het eerste elftal. Hij was al die tijd een betrouwbare steunpilaar in het hart van de verdediging. Koen is bij SVD een van de weinige spelers met een eigen lied, die hij overigens wel zelf bedacht.

Koen werd in het eerste elftal jarenlang geflankeerd door Alexander Habers (30), die als rechtsback in diezelfde periode ook een belangrijke schakel was in de kampioensteams van 2017 (4e klasse), 2018 (3e klasse) en 2019 (2e klasse). Alex maakte vier competitiedoelpunten en ook hij stopt met selectievoetbal.

Joren Rietman (23) maakte die drie kampioenschappen mee in zijn eerste drie seizoenen als selectiespeler. Hij speelde als aanvallende of controlerende middenvelder, maar kon ook centraal in de defensie spelen. Zijn grootste wapen was zijn snoeiharde afstandsschot. Joren kwam in totaal tot 105 officiële wedstrijden in het eerste elftal, was daarin goed voor 25 goals en maakt nu de overstap naar derdedivisionist Staphorst.

Ten slotte neemt ook Jesse Bos (32) afscheid, hij kwam in de zomer van 2021 over van ASC’62. Aanvankelijk speelde hij als centrale verdediger, maar na een zware blessure keerde hij dit voorjaar terug als spits. Jesse maakte nog twee competitiedoelpunten, allebei in het thuisduel met Tubantia.

Ook de technische staf van SV Dalfsen zal er volgend seizoen anders uit zien. Zo vertrekt de succesvolle hoofdtrainer Jacob Grooten na zes jaar. In zijn eerste drie seizoenen als eindverantwoordelijke bij de hoofdmacht veroverde hij het kampioenschap, om na twee afgebroken coronajaren af te sluiten met rechtstreekse handhaving in de sterk bezette 1e klasse. Jacob gaat volgend seizoen een nieuw avontuur aan bij WVF in Zwolle. Ook leider Gert van Ringen neemt na twee seizoenen afscheid bij het eerste elftal.

Het zestal kreeg uit handen van interim-voorzitter Dirk Mosterman de welverdiende bloemen en een oorkonde. SV Dalfsen wenst Koen, Alexander, Joren, Jesse, Jacob en Gert het beste in de toekomst en hoopt hen nog vaak terug te zien op Sportpark Gerner!