Dalfsen pakt laatste strohalm met beide handen aan

Onder perfecte omstandigheden werd zondag de wedstrijd SV Dalfsen – Germanicus gespeeld. Beide ploegen moesten winnen om zicht te houden op lijfsbehoud dus waren alle ingrediënten voor een leuke wedstrijd aanwezig.

De publieke belangstelling was eerste klasse waardig en na het ontsteken van diverse sfeerverhogende rookpotten werd het duel afgetrapt. Het was Germanicus dat het initiatief nam en direct gevaarlijk werd. Dalfsen had nauwelijks antwoord op het goede veldspel van Germanicus en liep continu achter de feiten aan. Het was dan ook niet verrassend dat Germanicus op voorsprong kwam door middel van een droog schot in de korte hoek.

De rust gaf Marcel Smid gelegenheid om orde op zaken te stellen en na rust pakte Dalfsen het initiatief en kwam beter aan voetballen toe. Dit leverde al snel kansen op voor Dalfsen en door middel van een prima aanval kwam Dalfsen op gelijke hoogte door een doelpunt van Sam van den Anker. Dalfsen bleef druk zetten en de verdediging van Germanicus kraakte en piepte. Toen de overigens prima keepende doelman van Germanicus misgreep bij een hoge voorzet was Jeroen Kamphuis zo attent om de bal feilloos binnen te tikken en hiermee Dalfsen op voorsprong te zetten. Germanicus zette nog een paar keer gevaarlijk aan maar Dalfsen gaf niets meer weg en trok de overwinning over de streep.

Volgende week speelt Dalfsen tegen WVV uit Winschoten en bij winst is het zeker van nog een jaar eerste klasse voetbal.

Foto’s: Kristian Giesen