Chiel, Vincent en Martijn uitgezwaaid bij Dalfsen 1

Met een geslaagde afscheidswedstrijd is er voor Chiel Huisjes, Vincent Jansen of Lorkeers en Martijn Huizing vrijdagavond een einde gekomen aan hun periode in het eerste elftal van SV Dalfsen. Het drietal speelde meer dan tien jaar in ons vlaggenschip en maakte de opmars mee van de vijfde naar de eerste klasse.

Voor deze speciale afscheidsgelegenheid had het drietal een team samengesteld van spelers met wie het de afgelopen jaren samenspeelde. Ook oud-trainer Jeroen Booijink, die Chiel, Vincent en Martijn ooit liet debuteren in Dalfsen 1, had zijn voetbalschoenen weer eens aangetrokken, evenals ‘gastspelers’ René Eijkelkamp, Brenden Eijkelkamp en Albert Huisjes.

Samen vormden deze spelers vrijdagavond het All Stars Team, dat het opnam tegen het huidige eerste elftal. Chiel, Vincent en Martijn speelden met beide teams een helft mee. Ondanks de belabberde weersvoorspellingen bleef het nagenoeg droog op sportpark Gerner.

Het publiek genoot van de nodige fraaie acties op het veld en zag hoe het All Stars Team dapper partij bood aan Dalfsen 1. Daarbij lieten spelers als Alwin Lindeboom en Pascal Roelofs zien het voetballen nog niet verleerd te zijn. Mooi om te zien was ook hoe doelman Johnny Nijenhuis in de tweede helft zijn opwachting maakte, na een lange periode van fysieke problemen.

Tegen de verwachtingen in kwam het All Stars Team zelfs op voorsprong een een stunt hing in de lucht. Dankzij doelpunten van Chiel Huisjes en Erik Koedijk trok Dalfsen 1 de wedstrijd alsnog naar zich toe (2-1). In de slotfase volgde een publiekswissel voor de stoppende spelers en kort daarna klonk het eindsignaal.

Na afloop ontving het stoppende drietal een welverdiende oorkonde uit handen van interim-voorzitter Dirk Mosterman, als blijk van waardering voor de jarenlange inzet in het eerste elftal. Daarna bleef het nog lang gezellig in de kantine op sportpark Gerner.