SV Dalfsen wint overtuigend van FC Assen

Het publiek was zondag de grote winnaar op Sportpark Gerner. Dit lag niet aan het weer, want dat was grauw, koud en grijs, maar aan de vele doelpunten die vielen.

In de eerste minuut was het al raak, Jeroen Kamphuis wist nagenoeg direct uit de aftrap te scoren. Zes minuten later trok FC Assen de stand al weer recht, 1-1. Hierna was het weer de beurt aan SV Dalfsen, de prima spelende Gijs Wiltvank schoot de bal onhoudbaar achter de doelman van Assen, 2-1. Binnen een minuut maakte Remco Hultink er 3-1 van. Assen deed echter voor de rust nog wat terug uit een corner, zodat er met een 3-2 ruststand thee werd gedronken.

Na rust schakelde Dalfsen nog een tandje bij. Eerst wist Niek van Ringen van afstand te scoren, waarna Jeroen Kamphuis aan zijn doelsaldo ging werken. Zowel de 5-2 als de 6-2 kwamen van zijn voet, waardoor hij een hattrick op zijn naam wist te schrijven. Aan Dalfser zijde debuteerden overigens twee nieuwe talenten, zowel Bas Pietersma als ook Nick Dommerholt speelden hun eerste minuten in de hoofdmacht van Dalfsen. Beide deden dit niet onverdienstelijk, met name de snelle Pietersma speelde een prima wedstrijd.

Komende woensdag speelt Dalfsen een bekerwedstrijd op Sportpark Gerner tegen USV, aanvang 20.00 uur. Volgend weekend staat de uitwedstrijd tegen Emmeloord op het programma waarvoor een bus is geregeld. De bus vertrekt om 11.45 uur vanaf Sportpark Gerner, liefhebbers kunnen gratis mee.