Sponsoren genieten van vermakelijke avond bij SV Nieuwleusen

De gezamenlijke sponsoravond van SV Dalfsen, ASC’62, FC Dalfsen en SV Nieuwleusen is donderdagavond zeer goed bezocht. Zo’n 150 sponsoren en bestuursleden van de verschillende verenigingen genoten in het gloednieuwe clubhuis van SV Nieuwleusen van een vermakelijke avond.

Het clubhuis van SV Nieuwleusen wordt – volgens planning – pas komende zomer officieel opgeleverd. Toch was het de organisatie gelukt om de sponsoravond hier alvast plaats te laten vinden. Er moet nog het één en ander gebeuren de komende maanden, maar duidelijk is nu al dat er een schitterend clubhuis verrijst langs het hoofdveld op Sportpark ’t Klaverblad.

In de nieuwe accommodatie opende voorzitter Erwin van Leusen van SV Nieuwleusen de sponsoravond. Hij blikte terug op de sloop van de oude tribune en de huidige nieuwbouw, die bijna volledig tot stand komt dankzij eigen vrijwilligers. Na zijn opening gaf hij het woord aan de eregast van de avond, oud-topscheidsrechter Roelof Luinge.

Luinge nam het aanwezige publiek in een bevlogen verhaal mee door zijn imposante loopbaan. Die begon als zeventienjarige op het Drentse platteland en bracht hem uiteindelijk topduels in binnen- en buitenland. Luinge lepelde de ene na de andere anekdote op, waarbij hij niet schroomde om namen en rugnummers te noemen. Zoals hij bekend staat, nam hij ook op deze sponsoravond bepaald geen blad voor de mond.

Hoewel Luinge waarschijnlijk drie avonden had kunnen vullen met verhalen, moest hij er op een gegeven moment toch een einde aan breien. Tussen zijn verhalen door gaf overigens Ronald Booijink het aanwezige publiek een toelichting op de totstandkoming van FC Dalfsen, de gezamenlijke jeugdafdeling van SV Dalfsen en ASC’62. Zo was het alles bij elkaar een zeer vermakelijke en inspirerende avond.