We gaan weer beginnen, SV Dalfsen start met een uitwedstrijd in Fryslân

Na een welverdiende winterstop gaan de mannen van Jacob Grooten weer de wei in. Tegenstander komende zondag is de laaggeklasseerde Grouwster Amateur Voetbal Club (GAVC) uit het gelijknamige Grouw.

De Friezen staan strak onderaan, hebben nog geen wedstrijd gewonnen, de trainer is ontslagen en enkele spelers zijn gestopt. Maar ook in Grouw hebben ze een winterstop gehad, ze hebben inmiddels een nieuwe trainer (van Harkemase Boys) en niet onbelangrijk een niet onaardige oefenserie op de mat gelegd. Kortom, SV Dalfsen is gewaarschuwd en van onderschatting mag zeker geen sprake zijn.

Dalfsen kent tot dusver een aardig seizoen in de Eerste klasse F met een keurige zesde plaats op de ranglijst. Bijzonder is dat van de hooggeklasseerde tegenstanders wordt gewonnen en van de laaggeklasseerde tegenstanders wordt verloren. Hopelijk wordt zondag deze trend doorbroken en gaan de drie punten mee naar Dalfsen.

Uiteraard vertrekt ook zondag een bus vanaf Sportpark Gerner (12.30 uur), er zijn nog enkele plaatsen vrij voor onze trouwe supporters. De wedstrijd zelf begint overigens om 14.30 uur. Na afloop gaat de voltallige selectie stamppot eten bij bussponsor De Barones.