Verslag JO09-1 naar FC Twente – Ajax

Afgelopen zondag bezocht SV Dalfsen JO9-01 onder begeleiding van een aantal ouders de topwedstrijd FC Twente – Ajax. Bijgaande een kort verslag van dit evenement:

JO9-1 naar FC Twente – Ajax

Op 16 oktober zijn 160 SV Dalfsenaren naar FC Twente – PEC Zwolle geweest. Onder de aanwezigen werden er in het clubgebouw lootjes getrokken. Jurian Hollak van JO9-1 was de gelukkige winnaar en mocht met zijn team naar de wedstrijd FC Twente tegen Ajax van zondag 11 december.

Het team viel nog een keer in de prijzen. Gezamenlijk hebben de spelers van het team JO9-1 het meeste aantal zegels ingezameld voor de Clubfund actie van de Albert Heijn. Op 10 december werd in de pauze van de derby SV Dalfsen – VV Hoonhorst de waardecheque aan het team overhandigd door Albert Huisjes van de Albert Heijn in Dalfsen, voor een Snackpakket van de Kwalitaria voor het hele team inclusief begeleiders.

Deze twee prijzen gezamenlijk vormden een mooie basis voor een leuk programma op zondag 11 december.

Nadat de bon voor het snackpakket bij de Kwalitaria was verzilverd werd deze verorbert op de hooizolder van de familie Hollak die was omgebouwd tot de “JO9-1-keet”. Met een volle maag kregen de spelers en begeleiders nog een rondleiding op de boerderij.

Met twee auto’s van De Kleine Kormuiten en voldoende eten en drinken aan boord was de reis een kleinigheid. Voordat we het wisten zaten we in het stadion te kijken naar een spannende wedstrijd tussen FC Twente en Ajax.

In de eerste helft leek FC Twente de sterkere partij maar hieruit volgde geen doelpunt. In de tweede helft werd Ajax sterker maar ook zij kwamen niet tot scoren. Toen Nick Viergever in de slotminuten een wegglijer wilde goedmaken door de bal weg te slaan, kreeg hij zijn tweede gele kaart en een penalty tegen. Van elf meter was Matheusz Klich trefzeker. Hij bepaalde de eindstand op 1-0 voor Twente.

Niet moe en voldaan (behalve voor een enkele Ajax-fan) vertrokken we weer richting Dalfsen en konden we terugkijken op een geslaagde dag.

Namens alle voetballers van het team JO9-1 en de vaders willen we bedanken:

Frank en Monique Hollak voor de gastvrije ontvangst

Albert Heijn Dalfsen en Kwalitaria voor de leuke ClubFund actie en de daaraan gekoppelde prijs

De Kleine Kornuiten voor het ter beschikking stellen van de twee busjes inclusief drinken en chips