Veel spanning tijdens drukbezet FIFA-Toernooi

Zaterdag 27 februari vonden twee spannende FIFA-toernooien plaats in de kantine van SV Dalfsen. De strakke organisatie was in handen van Rent ’n Play, dat een toernooi organiseerde voor de C- en D-jeugd en eentje voor de A-, B- en senioren.

Als eerste waren de C- en D-teams aan zet. Zij mochten zich tegenover elkaar bewijzen in een FIFA-toernooi met maar liefst 32 deelnemers. Ondanks de vakantie was er dus veel belangstelling om mee te doen. Na de groepsfase volgden de achtste finales en als laatste natuurlijk de grote finale. Deze werd op het grote scherm gespeeld om wat extra spanning en beleving toe te voegen. De finale ging tussen Rens en Karim en werd uiteindelijk gewonnen door Rens.

Daarna werd alles klaar gezet voor de A- en B-teams en de senioren. Zij speelden een 2-tegen-2-toernooi. Iedereen gaf zich op in teamverband en zo telde dit toernooi maar liefst 46 deelnemers. Ook bij dit toernooi zagen we erg veel beleving, wat ook zeker te danken was aan het feit dat er maar liefst 32 personen tegelijk konden spelen in de groepsfases. Na de groepsfases volgden de kwartfinales. Ook hier werd het elke wedstrijd weer spannender en spannender, zeker ook omdat de toeschouwers als een echt publiek bij een voetbalwedstrijd aanwezig waren. Dit kwam de sfeer erg ten goede!

Nadat de troostfinale gespeeld werd op het grote scherm maakten de finalisten (Luc & Daan en Jorick & Niek) zich op voor de finale, die natuurlijk ook op het grote scherm gespeeld werd. De finale was enorm spannend en er was dan ook veel beleving in het publiek. Na de reguliere speeltijd en verlenging stond er nog steeds een 2-2 stand op het scherm en moesten de teams zich opmaken voor een strafschoppenserie. Deze werd gewonnen door broers Luc en Daan.

Bekijk hier meer foto’s van het FIFA-toernooi.