Valse start voor SV Dalfsen in 2019

De eerste wedstrijd van SV Dalfsen in het nieuwe jaar is slecht verlopen. In en tegen Stadskanaal werd het 3-1 voor de thuisploeg. Door dit resultaat zakt Dalfsen af naar de tweede plaats, net achter koploper Lemelerveld.

Dalfsen startte niet sterk op het goed bespeelbare kunstgrasveld van Stadskanaal. Weifelend en wat onwennig speelde het team van Jacob Grootten en hier had de thuisclub geen boodschap aan. Dalfsen liep achter de feiten aan zeker toen in de 36e minuut Jeffrey Bakker de 1-0 scoorde. Het doelpunt was net als het spel, via een paar ongelukkige acties rolde de bal zomaar achter keeper Mark Knol. De wedstrijd sudderde voort en voor rust werd niet meer gescoord.

De tweede helft begon zoals de eerste helft was geëindigd; weinig inspiratie en geen moment was te zien dat Dalfsen de trotse koploper was. In een tijdsbestek van 2 minuten wist Stadskanaal de beslissing te forceren en stond er opeens 3-0 op het scorebord. Dalfsen deed in de persoon van Nick van Ringen nog wat terug; 3-1, maar was niet bij machte om het verschil nog kleiner te maken. Lemelerveld wist wel te winnen en hierdoor staat Dalfsen nu op de tweede plaats in de tweede klasse L.

Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen Germanicus en zal het moeten winnen om de aansluiting met Lemelerveld te behouden.