TRANSFER | Joren Rietman keert terug bij SV Dalfsen

Joren Rietman speelt vanaf komend seizoen weer in het roodgeel van SV Dalfsen. De multifunctionele speler komt over van VV Staphorst. Vorig jaar bewandelde Joren de omgekeerde weg.

Joren (24) krijgt via zijn werkgever de kans om een studie te volgen. Om deze reden is Joren niet in de gelegenheid om bij alle trainingen van Staphorst 1 aanwezig te zijn, wat daar wel een voorwaarde is om aanspraak te kunnen maken op speelminuten. Bij VV Staphorst kwam Joren afgelopen seizoen tot negen competitiewedstrijden in de Derde Divisie.

“Ik ben blij dat ik weer terug kan keren bij SV Dalfsen”, laat Joren weten, die afgelopen seizoen geplaagd werd door blessures. “Al is het wel wat eerder dan gehoopt. Bij Staphorst is het niet helemaal gelopen zoals ik wilde. Ik ga nu meer voor de uitdaging op maatschappelijk gebied.”

Oude nest
Bij SV Dalfsen keert Joren terug op het oude nest. Na het doorlopen van de volledige jeugdafdeling debuteerde hij op 21 augustus 2016 in de hoofdmacht van SV Dalfsen, in het bekerduel met USV (2-2). Joren was onderdeel van de kampioenselftallen van 2017 (vierde klasse), 2018 (derde klasse) en 2019 (tweede klasse).

Met zijn linkerbeen knalde Joren in het shirt van SV Dalfsen verschillende keren van grote afstand raak. Vooral de vrije trap was zijn grote specialiteit. Maar naast zijn aanvallende kwaliteiten maakte Joren zich ook regelmatig verdienstelijk in de achterhoede. Zijn teller in de hoofdmacht van SV Dalfsen staat op 99 officiële wedstrijden en 30 doelpunten.