Maatregelen coronavirus

De KNVB heeft al het voetbal in Nederland tot en met 31 maart afgelast. Dat betekent dat ook alle wedstrijden (competitie, beker en oefen) van SV Dalfsen tot en met die datum niet doorgaan. Ook trainingen gaan tot nader order niet door.

Het stilleggen van het Nederlandse voetbal komt voort uit de maatregelen van het kabinet om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Eric Gudde, directeur betaald voetbal KNVB zegt hierover: “We hebben steeds op nadrukkelijk verzoek van de overheid hun beleid gevolgd en dat is op dit moment niet anders. Uiteraard staat veiligheid en gezondheid bij alle betrokkenen bovenaan.”

Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal KNVB: “Wij adviseren alle amateurverenigingen om ook geen trainingen, oefenwedstrijden of andere grote bijeenkomsten te organiseren. We hopen op begrip voor dit lastige besluit en de medewerking van alle clubs om gezamenlijk de competities tot een goed einde te brengen. De komende periode gaan we nadenken over een goede oplossing voor ons amateurvoetbal.”

SV Dalfsen volgt het advies van het kabinet en de KNVB op. Dat betekent ook dat alle geplande activiteiten in de kantine, waaronder bijvoorbeeld de kaartavonden, tot nader order niet doorgaan.