SV Dalfsen heeft geen kind aan VV Noordster

Met maar liefst twee bussen was Noordster afgezakt naar Dalfsen waar om 14.00 uur op het redelijk goed bespeelbare hoofdveld op Sportpark Gerner werd afgetrapt. De uitwedstrijd in Oude Pekela was geen succes voor Dalfsen geweest (3-1 verlies) dus Dalfsen begon scherp aan de wedstrijd.

Ondanks een belangrijk veldoverwicht wist Dalfsen in het eerste half uur niet te scoren. Noordster beperkte zich tot verdedigen en kwam slechts zelden over de middellijn. Na goed voorbereidend werk van Jeroen Kamphuis wist Daan van der Vegt in de 37e minuut de score voor Dalfsen te openen. Binnen de minuut wist ook Jeroen Kamphuis het net te vinden zodat er gerust werd met een comfortabele 2-0 voor Dalfsen.

Na rust gaf Dalfsen nog wat gas bij en toen ging het rap: 3-0 Jeroen Kamphuis in de 53e minuut, 4-0 Luc van der Vegt in de 56e minuut en 5-0 Jeroen Kamphuis in de 64e minuut. Niet lang hierna was er een publiekswissel voor dezelfde Jeroen Kamphuis die door de hele bank bedankt werd voor zijn hattrick. Er volgden nog twee wissels en een handvol kansen, maar Dalfsen wist niet meer te scoren. Noordster lukte dit wel en deze eretreffer was tevens het laatste doelpunt van deze middag.

Volgende week zondag speelt Dalfsen uit bij Gomos in Norg, aanvang wedstrijd om 14.00 uur.

Foto’s: Kristian Giesen Fotografie