Tiental Dalfsen moet hoofd buigen voor KHC

Het was zaterdagmiddag vanaf het begin een ongelijke strijd op sportpark De Venen in Kampen. Bij het bekerduel met KHC kwam SV Dalfsen al heel snel met tien man te staan. De ploeg streed vervolgens voor elke meter, maar kon niet voorkomen dat het bekertoernooi van start ging met een 3-0 nederlaag.

Amper drie minuten waren er gespeeld toen Niek van Ringen de bal in het eigen strafschopgebied om zijn arm kreeg. Scheidsrechter Pascal Smeenk beoordeelde de situatie als strafbaar hands, legde de bal op de stip en toverde ook nog eens de rode kaart tevoorschijn. Doelman Mark Knol stopte vervolgens de strafschop van Ozhan Kardag.

Met tien man bood SV Dalfsen alleraardigst partij tegen KHC, dat al vijf jaar lang een stabiele middenmotor is in de Zaterdag 1e klasse. Het leek er zelfs op dat de rust werd gehaald met een gelijke stand op de borden, maar vlak voor de pauze sloeg de thuisploeg toch toe. Burak Alp was scherp na een voorzet vanaf de zijkant en tekende voor de 1-0. Gijs Wiltvank was daarna nog dicht bij de gelijkmaker, maar zag zijn kopbal naast het doel verdwijnen.

In de tweede helft was KHC logischerwijs de ploeg die het spel bepaalde. Op het hete kunstgrasveld vloeiden de krachten weg bij de tien van Dalfsen. Toch duurde het tot de 85e minuut voordat Livai Vos namens de Kampenaren de marge vergrootte. Sjoerd Klarenbeek kreeg nog een opgelegde kans op de spanning terug te brengen, maar hij stuitte op KHC-goalie Bryan Wielandt. Toen Burak Alp aan de andere kant vervolgens de 3-0 binnen frommelde, klonk gelijk daarna het eindsignaal.

Dalfsen knokte voor wat het waard was, maar met tien man zat het er uiteindelijk niet in tegen een technisch sterke tegenstander. Volgende week gaat het bekertoernooi verder met een thuiswedstrijd tegen Be Quick’28. Deze wedstrijd begint zaterdagmiddag om 15.00 uur en is onderdeel van de familiedag / vrijwilligersavond. SV Dalfsen nodigt alle supporters van harte uit om te komen kijken op Sportpark Gerner.

Meer foto’s zijn hier te bekijken.