SV Dalfsen wint van directe concurrent Broekland en neemt afstand

Tientallen Dalfsenaren waren afgereisd naar Broekland om de topper in de vierde klasse H te aanschouwen. Het grootste deel met een speciaal gecharterde bus van South West Tours maar ook veel supporters met eigen vervoer. Het leek dan ook wel een thuiswedstrijd voor Dalfsen zeker toen het vuurwerk en de rookbommen werden ontstoken.

Het moet Dalfsen geholpen hebben want de start was zeer overtuigend. Binnen twee minuten stond Remco Hultink alleen voor de keeper maar hij faalde in de afwerking. Niet veel later wist Luc van der Vegt wel te scoren. Hij nam de bal beheerst aan in de zestien en ronde perfect af in de vrij hoek. Dalfsen hield het aanvallende spel een kwartier vol toen Broekland het initiatief wat meer naar zich toe trok. Met fors fysiek spel en af en toe over het randje spelend wisten de oranjehemden Dalfsen te intimideren en er ontstonden zowaar kansjes voor het doel van Mark Knol. De beste kans was een kopbal van korte afstand maar Knol stond op de juiste plaats en wist het scoren voor Broekland te beletten. Er werd gerust met een krappe 0-1 voorsprong voor Dalfsen.

Na rust pakte Dalfsen de draad weer op enigszins geholpen door de harde wind dit schuin over het veld blies. Halverwege de tweede helft was het Remco Hultink die het net in Broekland trof, met een keurige combinatie wist hij beheerst te scoren. Dalfsen kwam geen moment meer in gevaar en wist de score zelfs nog uit te breiden. A-junior Maarten Pouwels wist vlak voor tijd de 0-3 in te tikken nadat hij net iets eerder bij de bal was dan de keeper. Na de wedstrijd werd hij dan ook terecht verkozen tot ‘Man of the Match’ en ontving hij uit handen van de trainer van Broekland een grote fles Grolsch bier.

Dalfsen doet uitstekend zaken met deze overwinning, de voorsprong op naaste concurrenten Broekland en Holten is vergroot tot maar liefst 8 punten en met nog 4 wedstrijden te gaan komt het kampioenschap steeds dichterbij. Volgende week speelt thuis tegen DAVO, aanvang 14.00 uur. Bij winst van Dalfsen en puntenverlies van Broekland en Holten is Dalfsen kampioen!