SV Dalfsen wint ook van Gomos en nestelt zich in de middenmoot

Voor SV Dalfsen stond er weer een thuiswedstrijd op het programma, dit keer tegen Gomos uit Norg. Dat Dalfsen thuis op haar best is blijkt wel uit de resultaten, dit seizoen werd er op Sportpark Gerner nog geen thuiswedstrijd verloren.

Beide ploegen begonnen gepassioneerd aan de wedstrijd en dit leverde een boeiend schouwspel op. Gomos was net iets feller in de duels en gaf Dalfsen geen tijd om in de wedstrijd te komen. Met de nodige moeite werd dan ook de rust gehaald waarbij doelman Mark Knol een belangrijke bijdrage leverde aan de 0-0 tussenstand.

Na een tactische omzetting in de rust begon Dalfsen sterker aan de tweede helft. Wat vaker werd de lange bal gehanteerd en ook de duels werden weer gewonnen. Dalfsen drong aan maar de beste kans was voor Gomos waarbij een ongelukkige kluts in de Dalfser defensie tot een geweldige mogelijkheid leidde die gelukkig voor Dalfsen net naast ging. Ook Dalfsen kreeg kansen en wist zowaar te scoren, maar het doelpunt werd in verband met buitenspel afgekeurd.

Dalfsen bleef aandringen en dit leidde in de 75e minuut tot de 1-0 op naam van Jeroen Kamphuis. Toen in de 85e minuut de 2-0 viel, door Joren Rietman, was het gedaan met de weerstand en speelde Dalfsen de wedstrijd beheerst uit. Met 11 punten uit 8 wedstrijden staat Dalfsen keuring op de 8e plaats in de 1e klasse. Volgende week is er een inhaal/bekerweekend en op 24 november speelt Dalfsen een uitwedstrijd in Leeuwarden tegen FVC.