SV Dalfsen wint ook in de polder

Onder miezerende omstandigheden werd zondag de wedstrijd SC Emmeloord – SV Dalfsen gespeeld. Dalfsen was per bus afgereisd en naast de voltallige selectie waren ook de nodige supporters meegereisd. De ontvangst in Emmeloord was hartelijk en er was zelfs gezorgd voor een kopje warme erwtensoep in de rust.

Dalfsen liet zich in de beginfase overtroeven en werd op alle fronten teruggedrongen. Het duurde dan ook niet lang (8e minuut) of er viel een doelpunt voor de thuisclub. Een afstandsschot werd van richting veranderd zodat doelman Knol kansloos was. De goal werkte als een wake up call en Dalfsen pakte na een klein kwartiertje de draad weer op. Er werd meer en meer op de helft van de tegenstander gevoetbald en na een fraaie combinatie wist Remco Hultink in de 30e minuut te scoren.

Na rust een nog beter Dalfsen en nu werd Emmeloord op eigen helft vastgezet. Net als vorige week werd door trainer Jacob Grooten een debutant in gebracht, de 18-jarige Ole Woltmeijer mocht zijn eerste treden zetten in de 2e klasse. Dalfsen combineerde er lustig op los en in de 70e minuut werd dit bekroond met een doelpunt van topscoorder Jeroen Kamphuis. Dalfsen gaf de overwinning niet meer uit handen en moe maar voldaan werd de terugreis naar Dalfsen aanvaard. Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen Asser Boys, aanvang 14.00 uur op Sportpark Gerner.