SV Dalfsen wint moeizaam van Diepenveen

In verband met de slechte gesteldheid van het hoofdveld werd de wedstrijd tegen Diepenveen gespeeld op kunstgras. Met een nagenoeg complete en fitte selectie trad Dalfsen aan en zette gelijk druk op de defensie van Diepenveen. Echte kansen bleven uit onder andere omdat Diepenveen zich met hand en tand verzette. Het aanvallende spel van Dalfsen was onrustig en Diepenveen was zelfs een paar keer gevaarlijk in de counter. Vlak voor rust toch nog een doelpunt voor Dalfsen, Daan van der Vegt was attent voor de goal en wist de 1-0 binnen te schieten. Er werd gerust met een 1-0 voorsprong terwijl koploper Broekland in Deventer op 2-0 achterstand stond.

Na rust eenzelfde spelbeeld, een wat onrustig Dalfsen en een counterend Diepenveen. Eén van de uitvallen was succesvol en in de 54e minuut wist Diepenveen de stand gelijk te trekken. Na een aantal wissels aan beide kanten zette Dalfsen nog een keer extra aan en dit leverde diverse mogelijkheden op. Uit een fraaie combinatie tussen Hultink en Koedijk wist de laatstgenoemde prachtig af te ronden, waarmee Dalfsen weer op voorsprong kwam. Dalfsen speelde de wedstrijd onrustig uit en het had zelfs een rode kaart nodig (Huizing) om de voorsprong vast te houden. Concurrent Broekland wist ondertussen in Deventer nog wel twee keer te scoren en speelde uiteindelijk gelijk tegen De Gazelle. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Broekland op het programma, een zeer belangrijk duel waarbij goede zaken gedaan kunnen worden. De wedstrijd wordt op Sportpark ’t Horsthuis gespeeld en start om 14.00 uur.