SV Dalfsen verstevigt koppositie door winst op Weerdinge

Onder prima omstandigheden werd zondagmiddag om 14.00 uur afgetrapt voor de wedstrijd SV Dalfsen 1 – Weerdinge 1. De voor Dalfsen onbekende club uit de zuidoosthoek van Drenthe had vorige week van OVC’21 verloren, maar volgens de wedstrijdverslagen was dit enigszins onterecht geweest.

Dalfsen was dus gewaarschuwd en begon sterk aan de wedstrijd. Met vlotlopende combinaties werd de verdediging van Weerdinge regelmatig zoek gespeeld en de verdediging stond als een huis. Het duurde dan ook slechts 6 minuten voordat de score geopend werd door Jeroen Kamphuis. Nog een 6 minuten later pikte ook Chiel Huisjes zijn goal mee en bracht de stand op 2-0. Meerdere mogelijkheden volgde maar het duurde tot de 40e minuut toen er weer gescoord werd. Dit keer een geweldige combinatie tussen Maarten Pouwels en Chiel Huisjes. Het was de laatste die de stand op 3-0 bracht en zijn totaal in deze wedstrijd op twee doelpunten.

Na de thee een rommelig en slordig Dalfsen, menig aanval strandde al ruim voor de 16 meter en echt gevaarlijk werd het niet meer voor de goal van Weerdinge. Dit werd het wel voor het doel van Mark Knol die een paar keer handelend moest optreden. Desondanks wist Weerdinge toch te scoren en de stand op een dragelijker 3-1 te brengen. Ondank enkele wissels wist Dalfsen het niveau van de eerste helft niet meer te halen en bracht de wedstrijd professioneel tot een goed eind. Met zes punten uit twee wedstrijden staat Dalfsen vooralsnog bovenaan in de 3e klasse C, volgende week komt OVC’21 op bezoek, aanvang 14.00 uur op Sportpark Gerner.

Volledige fotoreportage van Fred Snijder en Evert Jan Goos is hier te vinden.