SV Dalfsen verliest en ziet kansen slinken

Met nog drie wedstrijden te spelen reisde SV Dalfsen zondag af naar Emmen voor de wedstrijd tegen SVBO. Voor Dalfsen was het zaak om punten te pakken in de laatste wedstrijden van de competitie want anders dreigt de nacompetitie. De wedstrijd tegen SVBO was de eerste mogelijkheid om dit doel te verwezenlijken maar Dalfsen slaagde niet in deze opzet. SVBO was op basis van inzet en fysieke kracht de betere ploeg. Dalfsen kwam niet verder dan twee pogingen op de lat en een afgekeurd doelpunt: 2-0.

De wedstrijd werd onder perfecte omstandigheden gespeeld en Dalfsen kreeg gelijk een aantal kansjes, maar voor de keeper van SVBO leverde dit geen problemen op. De eerste beste kans voor SVBO leverde wel een doelpunt op en Dalfsen moest hierdoor in de achtervolging. Twee minuten na het doelpunt van SVBO wist Dalfsen te scoren, maar het doelpunt werd vanwege buitenspel afgekeurd. Vlak voor rust was Vince nog kansrijk voor Dalfsen maar zijn schot spatte op de lat uiteen.

Na rust direct weer een kans voor Dalfsen, maar de kopbal van Jeroen Kamphuis trof wederom de lat. Dalfsen probeerde de druk op te voeren richting het doel van SVBO, maar slaagde hier niet echt in. Toen SVBO in de 77e minuut scoorde was de wedstrijd dan ook zo’n beetje gespeeld. Een kopbal van Jelle kon hier ook geen verandering in brengen. Ondanks het verlies blijft Dalfsen op een tiende plaats staan en zijn er nog kansen om een plekje te stijgen. Volgende week speelt Dalfsen tegen Germanicus en moet het winnen om in de eerste klasse te overleven. De wedstrijd op Sportpark Gerner begint om 14.00 uur.