SV Dalfsen verliest drie dure punten van Stevo

Dalfsen speelde zondagmiddag tegen Stevo uit Geesteren, Sportpark De Peuverweide was de arena waar het duel plaatsvond.

Op voorhand betrof het een interessant duel, promovendus Stevo leek een team waar voor de Dalfsenaren wat te halen viel. Maar Stevo begon pittig aan het duel en ging de strijd op alle fronten aan. Dalfsen had moeite met deze energie en liep geregeld achter de feiten aan. In de 33e minuut wist Stevo te scoren, uit een afgemeten voorzet van Mike Nijkamp kopte Maarten Gelhever de bal keihard in de touwen. Dalfsen had moeite met het spel van de rood-gelen uit Geesteren en was blij dat er voor de rust niet meer gescoord werd.

Na rust kreeg Dalfsen meer grip op de wedstrijd en in de 59e minuut leidde dit tot een strafschop nadat Sam van den Anker in de zestienmeter onreglementair werd gevloerd. Joren Rietman wist wel raad met dit cadeautje en bracht de stand weer in evenwicht. Het duurde echter niet lang totdat Stevo de leiding weer nam. In de 79e minuut gaf uiteindelijk Mike Nijkamp het beslissende zetje aan de bal, wat tot het winnende doelpunt leidde. Dalfsen probeerde nog het een en ander, maar tot succes leidde dit niet en dus ging Stevo als overwinnaar van het veld.

Volgende week speelt Dalfsen een thuiswedstrijd tegen SVZW uit Wierden, let op de wedstijd is op zaterdagmiddag en begint om 14.30 uur.