SV Dalfsen op zaterdagmiddag tegen SVZW

Komende zaterdagmiddag speelt SV Dalfsen een thuiswedstrijd tegen SVZW uit Wierden. De zaterdagmiddag is een gevolg van het door de KNVB geïntroduceerde weekendvoetbal in de eerste klasse. Voor Dalfsen zal het even wennen zijn, voor SVZW is het business as usual. Beide ploegen speelden overigens nog nooit tegen elkaar.

Sport Vereniging Zwaluwen Wierden is een ambitieuze vereniging, vorig jaar werd de club tweede in de zaterdag eerste klasse E en plaatste zich voor de nacompetitie. Dit leverde overigens promotie op. Dit seizoen heeft SVZW nog geen competitiewedstrijd gespeeld, in de beker werd wel drie keer gespeeld en ook drie keer gewonnen. In de volgende bekerronde spelen de Wierdenaren overigens tegen FC Ommen.

Dalfsen speelde al wel twee wedstrijden en met wisselend succes. De eerste wedstrijd werd knap gelijk gespeeld tegen RKZVC door een doelpunt van good old Sjoerd Klarenbeek. Vorige week werd nipt verloren van Stevo waardoor de ploeg van trainer Marcel Smid op dit moment 8e staat in de ranglijst.

Omdat ASC’62 uit speelt kunnen we gebruik maken van het hoofdveld op Sportpark Gerner, de wedstrijd begint om 14.30 uur.