75 jaar SVD | Vereniging van jong en oud

SV Dalfsen telt anno 2017 bijna 500 leden, verdeeld over alle leeftijdscategorieën. Op Sportpark Gerner speelden het oudste en het jongste lid een wedstrijdje tegen elkaar. In een spannend duel won Guus Roddenhof (5) met 6-3 van Arend Vrielink (84).

Guus Roddenhof (2011) speelt sinds september 2016 in de F-League van SV Dalfsen. Maar voetballen doet hij thuis al een paar jaar. In de tuin of in de woonkamer, al vinden zijn ouders dat laatste minder plezierig. Het voetballen is Guus met de paplepel ingegoten, want vader Bjorn was keeper bij SV Dalfsen en opa Henk is er sinds jaar en dag kantinebeheerder. Tijdens het seizoen valt er voor Guus elk weekend wel wat te juichen, want naar eigen zeggen is hij supporter van alle voetbalclubs.

Arend Vrielink (1932) begon als secretaris bij SV Dalfsen en werd in 1967 benoemd tot voorzitter van de omnivereniging. Die functie bekleedde hij tot begin 1975. In zijn periode als algemeen voorzitter kende SV Dalfsen vele mijlpalen. Zo verhuisde de vereniging van de Wilhelminastraat naar het huidige Sportpark Gerner, waar niet veel later eveneens de kantine gebouwd werd. Ook zag de korfbalafdeling in die periode het licht. Eerder al was Vrielink een van de initiatiefnemers van clubblad ’t Babbeltje, waarvan in 1963 de eerste editie verscheen.

Bron: Jubileummagazine SV Dalfsen 75 jaar

Foto’s: Eddy van der Vegt