SV Dalfsen thuis tegen SC Stadspark

Komende zondag speelt SV Dalfsen op Sportpark Gerner tegen SC Stadspark uit Groningen. SC Stadspark is in mei 2014 ontstaan na de fusie tussen de voetbalverenigingen SC Gronitas en VV de Vogels.

Beide verenigingen zijn diep geworteld in de stad Groningen en kennen een lange historie. VV de Vogels is opgericht in 1923, SC Gronitas in 1928. De bezoekers staan op een elfde positie in de Eerste klasse L, net boven de nacompetitiegrens. Tot nu toe wisten de Noordelingen te winnen van Roden en GAVC en speelden ze gelijk tegen Gomos en VKW. De overige vijf wedstrijden werden verloren, waardoor het puntentotaal op acht uit negen wedstrijden komt.

Dalfsen daarentegen kende een wat matige start, maar wist de laatste drie wedstrijden te winnen. Met name thuis speelt het team van trainer Jacob Grooten haar beste wedstrijden en is het dit seizoen nog ongeslagen. Bij winst nestelt Dalfsen zich in de subtop van de eerste klasse en dat zou een prima prestatie zijn. De bezoekers komen zondag met de bus naar Dalfsen, waar op Sportpark Gerner de wedstrijd om 14.00 uur begint. Ballensponsor is erevoorzitter Jos Ramaker, die overigens zelf verhinderd is. U bent van harte welkom om deze wedstrijd met ons mee te beleven.