SV Dalfsen thuis tegen koploper Rohda

Komende zondag speelt SV Dalfsen het thuisduel met koploper Rohda uit Raalte. Dit kan een interessante wedstrijd worden omdat beide ploegen de punten nodig hebben. Dalfsen om te voorkomen dat men in de gevarenzone beland en Rohda om haar koppositie te behouden of wellicht verder uit te breiden.

Voor de winter werd de uitwedstrijd gespeeld en die werd met een minimaal verschil (0-1) door Rohda gewonnen. Met dezelfde instelling, een beetje geluk en het thuisvoordeel zou een punt (of meer) aan deze wedstrijd overgehouden moeten kunnen worden.

Rohda gaat overigens behoorlijk strak aan de leiding in de eerste klasse E, maar liefst 32 punten uit 13 wedstrijden zijn behaald en de nummer twee TVC’28 volgt op 9 punten. Dalfsen moet het doen met slechts 12 punten uit 13 wedstrijden en staat op een elfde plaats net boven concurrent Stevo. Afgelopen donderdag speelde Dalfsen nog tegen BVC’12 uit Beek Ubbergen. De wedstrijd eindigde in een 4-4 eindstand. Dit leverde beide ploegen een punt op, maar ook een tegenvaller voor Dalfsen, want spelverdeler Joren Rietman brak zijn pols en is naar verwachting zes weken uitgeschakeld.

Er wordt waarschijnlijk op het kunstgrasveld gespeeld in verband met de kwaliteit van het hoofdveld. Groot onderhoud heeft ervoor gezorgd dat de grasmat behoorlijk is uitgedund en ook het droge weer van de laatste dagen heeft het veld niet goed gedaan. De wedstrijd op Sportpark Gerner start om 14.00 uur en na afloop zorgt DJ Wiebe voor een stukje gezelligheid.